Em muốn mua phụ tùng cho Daihatsu charade 1986

HAC
Hạng C
31/3/07
707
10
0
48
Sau một thời gian so đo tính toán và nhất là trong khoảng thời gian được sử dụng em nó suốt 3 tháng qua, em đã đi đến kết luận chấp nhận sống chung với nàng.
Hình của em nó đây;


















Tuy nhiên theo quan điểm của em, cần phải làm lại toàn bộ mới đạt được sự mong muốn ... 'tột đỉnh" he he
Em có một số vấn đề đang cần sự tư vấn của các bác, nhất là các bác làm trong Hãng xe daihatsu từ những năm trước, cụ thể:

1- Em đang rất cần mua 1 bộ nhún trước và sau. Tại gara em đang làm họ tư vấn cho em nên mua đồ Kia CD5 thay vào, xin hỏi các bác 2 dòng này có tương thích không hay là phải độ chế cho phù hợp? nhưng em thì lại muốn mua đồ chính hãng, vậy theo các bác như xe em có phụ tùng mới không? và nếu mua thì mua ở đâu? giá cả thì em đã nghe bác phongthanhAuto thông báo khỏng 11tr cho 2 cặp trước sau. Em phải theo ý kiến nào đây/

2- Máy xe của em đã tới kỳ thay thế một số: Píton + bạc, thay mới bộ chế hòa khí, miểng và một số chi tiết khác thuộc phần máy. Những thứ này em có thể mua mới được ở Việt Nam không? tất nhiên là đồ chính hãng.

Rất mong các bác tư vấn gấp, hiện xe em đã sắp hoàn thiện phần đồng sơn và chuyển sang giai đoạn gầm máy. Xin cảm ơn các bác.
 
Xe của bac là loại Charade model G11 bắt đầu sx từ năm 1983, đến năm 1987 thì chuyển sang loại Charade G100, sau đó G102, G200, G203. Tất cả các loại phụ tùng mà bác hỏi và bác cần thì e đều cung cấp cho bác được : Trước hết bác PM cho e số VIN (bác chụp ảnh miếng nhôm trên vách khoang động cơ) xe của bác . Sau đó bác cần những loại PT j , e sẽ báo giá cụ thể cho bác luôn.

Daihatsu Charade [H2][/H2] The Daihatsu Charade was a subcompact car sold from 1977 to 2000. Daihatsu considers the Charade considered a large "compact" car to differentiate it from other compacts in its lineup, such as the Daihatsu Mira/Cuore.

G10 (1977-1983)
The first generation (G10) appeared in 1977. It was available as 3-door or 5-door hatchback, powered only by a 993cc 3-cylinder engine with 50hp JIS (37kW).
G11 (1983-1987)
The second generation (G11) was released in 1983, again as a 3 or 5-door hatchback. It featured several variations of the 3-cylinder 1.0L engine, including a turbocharged version with 68hp JIS and a Diesel version. A 5-speed manual transmission was available for the first time. The G11 was produced with two frontends, coloquially known as "square-eyes" and "cat-eyes".
In Europe, the G11 underbody, engines and transmissions were used as the basis for the Innocenti De Tomaso, after Innocenti's contract with British Leyland expired. The G11 parts continued to be used by the Italian automaker until 1992.
G100 (1987-1994)
The third generation of the Daihatsu Charade (G100) debuted in 1987. It originally shipped with a 1.0L 3-cylinder engine (CB23) and 1.3L four-cylinder with single carburetor (HC-C). A 1.0L turbo diesel, a 1.0L twin-cam turbo (CB70), named GTti and delivering 105hp JIS (77kW), and a 1.3L fuel injected 4-cylinder (HC-E) were later added. It was released in a 3-door and a 5-door hatchback. A 4-door sedan was released with the 1.3L EFI engine in 1988. In Japan, the GTti was available with 4WD, and a deluxe version, dubbed GTxx, featured a sunroof, power windows, air-con and power steering.
The third-generation car was sold in the United States for just four years, from 1988 through 1992. The car sold poorly, perhaps because of its high price, poor sale sites, and unforunate translation in English, and the company withdrew permanently from the US market. Sales for 1989 were 15,118.
Not all export markets were featured with all the bodywork variants (eg. Singapore received the 3-door hatch only, while Malaysia got the 5-door), but Europe received all three variants (with the sedan reserved for Central Europe).
In the Australian market the GTti was unavailable and the turbocharged petrol Charade used the carburettor engine (CB60/61) from the previous generation.
G200 (1994-2000)
The fourth generation was introduced in 1994, again with hatchback and sedan bodies. A 1.0L engine was the base model in Japan, but in many European countries, the SOHC 1.3L was used. The sedan, introduced in 1994, featured a 1.5L engine with optional 4WD. The Diesel models were dropped in all markets where they were previously available.
The turbocharged GTti version was replaced by a more conventional GTi with an SOHC 16-valve 1.6L engine. This version was engineered by De Tomaso (the previous owner of Innocenti), including racing-derived camshafts, and was capable of 124hp JIS (91kW) in the Japanese market. The export version was detuned to 105hp DIN (77kW). De Tomaso also added their own bodykit, Recaro seats, a Nardi Torino steering wheel, and Pirelli sports tyres. A total of 120,000 Charade GTi were produced following this joint effort.
The Charade was restyled in 1996, only two years after release (with the codename G203), and was produced until 2000, when it was replaced by the Sirion/Storia.

Nameplate return
[H2][/H2] In 2005, the Charade name was resurrected in the UK and Australia. The new Charade is now a rebadged Daihatsu Mira (Cuore in other European markets), and it is positioned one market segment below its previous generations. It is available only as a 5-door hatchback with a 1.0L engine.
 
Last edited by a moderator:
HAC
Hạng C
31/3/07
707
10
0
48
Số vim của em đây bác ôi: G11- 8013851, giup em nha bac!
 
Bác ngó nghiêng xem miếng nhôm như ảnh dưới đây nó ở chỗ nào (Thường để ở vách giữa động cơ và cabin)
Bác đọc thông tin sau rồi gửi E nhé:

TYPE:
CHASSIS NO:
ENGINE:
COLOR: TRIM:

(Hình dưới là E chụp con xe CHARADE Model L251 sx năm 2006

IMG_1301.jpg


Em sẽ ktra bên Nhật và báo giá cho bác!
 
HAC
Hạng C
31/3/07
707
10
0
48
Trên tấm lắc nhôm em chỉ thấy có 1 dãy số như em viết ở trên thôi.
còn lại chỉ thấy ghi 550kg, 1500kg em cũng chả hiểu ý nghĩa gì vì toàn tiếng Nhật.
 
HAC
Hạng C
31/3/07
707
10
0
48
Em chụp bằng cái điện thoại cùi bắp của em làm sao nét được bác!
Nhưng mà em thấy tren đó chả có gì ngoài dãy số mà em đã viết ở trên cả1
 

Giới thiệu

  • Giấy phép MXH số 526/GP-BTTTT do Bộ TTTT cấp ngày 12/10/2015.
    Chịu trách nhiệm nội dung: Ngô Kỳ Lam .
    Công Ty Cổ Phần Ô Tô Xuyên Việt
    Địa chỉ: Tầng 6, Toà Nhà Việt Úc, 402 Nguyễn Thị Minh Khai, Phường 5, Quận 3, TP.HCM, VN.
    ĐT: 028 7307 6667

Facebook